Pavarų dėžė / reduktorius

Pavarų dėžės remontas

Pavarų dėžės remontas Edler autoservise

Pavarų dėžė yra viena svarbiausių automobilio sistemų, atsakinga už sukimo momento perdavimą iš variklio į ratus, taip suteikiant galimybę keisti automobilio greitį bei galią. Pavarų dėžės remontas gali apimti galybę skirtingų darbų, priklausomai nuo esamo gedimo pobūdžio. Tai gali būti dėžės mechaninių komponentų, tokių kaip: sinchronizatoriai, dantračiai ar guoliai keitimas. Taip pat: skysčių keitimas, nesandarumo pašalinimas, elektroninės valdymo sistemos patikra ir taisymas. 

Dažniausiai pasitaikantys pavarų dėžės gedimai: sunkiai persijungiantys bėgiai, pašaliniai garsai, skysčio nutekėjimas. Pavarų dėžės remontas reikalauja labai detalaus gedimo diagnozavimo, nes kai kurios problemos gali būti susijusios tiek su mechaniniais, tiek su elektroniniais sistemos elementais. Atsižvelgiant į problemos sudėtingumą, remontas gali pareikalauti dalies arba netgi visos pavarų dėžės keitimo. Patikėkite pavarų dėžės remontą profesionalams! Užsiregistruokite į „Edler” autoservisą jau šiandien. 

Reduktorius ir jo svarba

Reduktorius yra įrenginys, padedantis sumažinti variklio sukimosi greitį ir padidinti sukimo momentą, perduodamą į automobilio ratus. Pavarų sistemai konvertuojant aukštus sukimosi greičius į žemesnius, automobilis valdomas efektyviau. Tai ypatingai pastebima esant didelėms apkrovoms. Automobiliams, kurie varomi keturiais ratais, reduktorius padeda padidinti sukimo momentą, kai reikia važiuoti sunkiomis sąlygomis, tokiomis kaip purvas, sniegas, žvyras ar keliaujant kalnuotomis vietovėmis. 

Reduktoriaus dėžė gali būti tiek automatinė, tiek mechaninė, tai priklauso nuo transporto priemonės tipo ir gamintojo. Tinkamai veikiantis pavarų dėžės reduktorius užtikrina sklandesnį automobilio valdymą ir efektyvumą.  

Pavarų dėžės remontas

Kuo skiriasi mechaninės ir automatinės pavarų dėžės remontas?

Pavarų dėžės remontas
  • Mechaninės pavarų dėžės remontas gali būti paprastesnis ir greitesnis už automatinės, nes reikalauja mažiau sudėtingų procedūrų ir specialios įrangos. Dažniausiai remontas apima sinchronizatorių, dantračių, guolių ar tepalų keitimą. Paprastesni ir greičiau atliekami darbai automatiškai kainuoja pigiau.
  • Automatinės pavarų dėžės remontas gali apimti kiek sudėtingesnius procesus, nei mechaninės. Tai gali būti hidraulinių cilindrų, solenoidų, kompiuterių valdymo blokų arba netgi visos pavarų dėžės keitimas. Šios remonto procedūros reikalauja daugiau laiko ir specialių žinių apie hidraulines sistemas, todėl neretai atsieina brangiau. 

Kas kiek laiko turi būti keičiamas pavarų dėžės skystis?

Pavarų dėžės skystį rekomenduojama keisti atsižvelgiant į automobilio gamintojo rekomendacijas ar nurodymus, tačiau bendros gairės, kuriomis vadovaujasi dauguma automobilių savininkų yra tokios: 

  • Mechaninėse pavarų dėžėse alyva paprastai keičiama kas 80 000–100 000 kilometrų, tačiau kai kurių gamintojų rekomendacijos gali skirtis. 
  • Automatinėse pavarų dėžėse skystį rekomenduojama keisti kas 60 000–100 000 kilometrų. Automatinės transmisijos alyva veikia ne tik kaip tepalas, bet ir kaip hidraulinis skystis, todėl reguliarus skysčio lygio bei būklės tikrinimas yra būtinas. 
Pavarų dėžės remontas

Kontaktuojame!

Mes visada pasiruošę padėti! Rašykite drąsiai ir mes su Jumis susisieksime!
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field

Kontaktuojame!

Mes visada pasiruošę padėti! Rašykite drąsiai ir mes su Jumis susisieksime!
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field

Požymiai, kad Jūsų automobiliui reikalingas pavarų dėžės remontas ar patikrinimas:

  • Sunkiai persijungiančios pavaros. Pavarų perjungimas staiga tampa sunkus, atidėtas arba pavaros visai neįsijungia. Jaučiamas pasipriešinimą perjungiant pavaras. 
  • Pašaliniai garsai. Neįprasti garsai, tokie kaip traškėjimas ar švilpimas, kai pavaros perjungiamos, gali signalizuoti problemą su pavarų dėže arba jos komponentais. 
  • Tepalų ar pavarų dėžės skysčio nutekėjimas. Bala po automobiliu arba žemas tepalų lygis gali rodyti, jog pavarų dėžėje yra nutekėjimas. 
  • Pavarų dėžė perkaista.  Jeigu pavarų dėžė nuolatos perkaista, tai gali sukelti ilgalaikį pavarų dėžės veikimo sutrikimą. 
  • Indikacija prietaisų skydelyje.  Pavarų dėžės diagnostikos lemputės užsidegimas arba kitų įspėjamųjų šviesų pasirodymas ant prietaisų skydelio gali rodyti problemas su pavarų dėže ar jos valdymo sistema. 
  • Bėgio išsijungimas važiuojant. Pavarų išsijungimas važiuojant, be vairuotojo įsikišimo, gali būti labai rimta problema, rodanti, kad pavarų dėžė nesugeba išlaikyti įjungtų pavarų. 
  • Vibracija. Pavarų dėžės veikimo metu gali atsirasti neįprasta vibracija ar drebėjimas, kurie praneša apie galimus mechaninius defektus. 
  • Pavėluota reakcija į akseleravimą. Automobilio reakcija į akseleratorių gali tapti atidėta arba nenuspėjama, kas rodo problemas su pavarų dėže. 

Kapitalinis automatinės pavarų dėžės remontas

 „Edler” atliekamo kapitalinio remonto metu išsprendžiamos visos esamos problemos, sutvirtinami pavarų dėžės komponentai, taip užkertant kelią gedimams ateityje. Senos detalės keičiamos naujomis, tad po kapitalinio remonto pavarų dėžė vėl lyg nauja. 

Kada reikalingas mechaninės pavarų dėžės keitimas?

Pavarų dėžės keitimas reikalingas tada, kai ji yra stipriai pažeista, susidėvėjusi arba kai remontas tampa neekonomiškas ar pernelyg techniškai sudėtingas. Greičių dėžė yra gana sudėtingas įrenginys ir neretai gali būti sunku nustatyti, ar esamas problemas padės išspręsti remontas, ar visgi geriau visą greičių dėžę keisti nauja. Žvelgiant į ateitį – pavarų dėžės keitimas dažniausiai yra finansiškai patrauklesnis sprendimas. 

Svarbu, kad automobilį apžiūrėtų ir gedimus diagnozuotų tik puikiai savo darbą išmanantys meistrai. Jei nustatoma, kad pavarų dėžei remontas padės tik trumpam – automobilio savininkas privalo būti informuotas, jog dėžės keitimas, nors ir brangesnis, tačiau tikrai geresnis pasirinkimas.