Sankabos remontas

Sankabos remontas

Sankabos remontas Edler autoservise

Automobilio sankabos remontas gali apimti įvairius darbus, tai priklauso nuo esamos problemos pobūdžio. Pagrindinės sankabos problemos dažniausiai kyla dėl natūralaus nusidėvėjimo arba netinkamo jos naudojimo. Viena dažniausių problemų – sankaba ima “praslydinėti”. Ši bėda gali atsirasti dėl susidėvėjusių sankabos diskų, pavarų dėžės skysčio nutekėjimo ant diskų arba tiesiog netinkamai sureguliuoto sankabos pedalo.  

Atsiradus sankabos gedimui, pirmiausiai atliekama sistemų diagnostika. Atliekama tiek vizuali, tiek kompiuterinė diagnostika tiksliam problemos nustatymui. Norint išimti sankabą, greičiausiai reikės išimti ir pavarų dėžę. Po to, kai pažeistos dalys, tokios kaip diskai, guoliai ar hidraulinės sistemos komponentai, yra pakeistos, atliekamas sankabos montavimas atgal į jos vietą, ir, žinoma, testavimas. Tam, kad darbai būtų atlikti kokybiškai – kreipkitės į srities ekspertus. Užsiregistruokite į „Edler” autoservisą dabar!

Kada reikia keisti sankabą?

Sankabų gamintojai nenurodo specifinių laiko tarpų – kas kiek laiko derėtų sankabą keisti nauja. Nustatyti tikslią ridą labai sunku todėl, kad sankabos susidėvėjimui labai didelę įtaką daro daugybė skirtingų išorinių veiksnių. Pagal šių laikų tendencijas, sankaba keičiama maždaug 100 000 – 150 000 kilometrų. Jei automobilis daugiau naudojamas mieste, žinoma, kad ir sankaba bus dažniau naudojama. Taip pat, pradedantysis vairuotojas, kuris dar ne visai puikiai “jaučia” sankabą, gali ją greičiau sutrinti, nei patyręs vairuotojas. 

Jei automobiliu kylant į kalną ir spaudžiant akseleratoriaus pedalą automobilis lyg nenori greitėti arba pajaučiamas specifinis svilėsių kvapas – tokiu atveju sankabos remontas nebeatliekamas ir greičiausiai tai ženklas, kad atėjo laikas sankabos keitimui.

Sankabos remontas
Sankabos remontas

Skubėkite į autoservisą, jei:

  • Staiga pasidarė sunku perjungti pavaras ;
  • Važiuojant automobilio variklio apsukos didėja, tačiau automobilio greitis – ne ;
  • Išmynus sankabos pedalą, ji nesuveikia ;
  • Išmynus sankabą, girdisi pašaliniai garsai ; 
  • Sankabos pedalas neatšoka atgal ;
  • Po automobiliu ir aplink pavarų dėžę pastebėjote skysčio – tai gali reikšti, jog hidraulinio skysčio lygis nukritęs ir sankaba tinkamai neveiks ;
  • Jaučiate, jog sankaba lyg “praslysta” pakeitus pavarą ar atleidžiant pedalą ;

Kaip spręsti sankabos troso problemas?

Jei įtariate, jog Jūsų automobilis turi problemą su sankabos trosu, pirmiausia – užsirašykite į autoservisą patikrinimui. Automechanikas apžiūrės, ar trosas nėra išsitampęs, ar pakanka sutepimo, taip pat – ar nėra akivaizdžiai matomų fizinių sankabos troso pažeidimų. Papildomai, atliekama kompiuterinė diagnostika, kad būtų pastebėtos ir plika akimi nematomos bėdos. 

Taigi, jei automobilio sankabos trosas yra susidėvėjęs arba dar blogiau – nutrūkęs, jį teks pakeisti nauju. Trosą taip pat galima sureguliuoti, jei jis vis dar puikios būklės ir problema kyla tik dėl netinkamo jo įtempimo. Labai svarbu užtikrinti, kad mechaninės dalys, su kuriomis sąveikauja trosas, būtų tinkamai suteptos. Suteptos dalys juda žymiai sklandžiau. „Edler” autoserviso darbuotojai mielai paaiškins apie troso veikimą ir, kokius darbus reikia atlikti, kad jis veiktų tinkamai. 

Sankabos remontas

Kontaktuojame!

Mes visada pasiruošę padėti! Rašykite drąsiai ir mes su Jumis susisieksime!
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field

Kontaktuojame!

Mes visada pasiruošę padėti! Rašykite drąsiai ir mes su Jumis susisieksime!
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
Fill out this field
Fill out this field
Fill out this field

Simptomai, kuomet reikalingas sankabos remontas

  • Kietas, neįprastai sunkiai besispaudžiantis sankabos pedalas taip pat gali signalizuoti apie problemas hidrauliniame arba mechaniniame sankabos valdymo mechanizme, todėl privaloma atlikti nuodugnią apžiūrą ir nustatyti, kodėl pedalas prastai veikia. Priežastys gali būti įvairios: hidraulinės sistemos gedimas, tepimo trūkumas, susidėvėjusi sankaba ar sankabos trosas. 
  • Jei sankaba tinkamai neperjungia ir neišjungia bėgių, tai gali reikšti, kad sankaba nesugeba visiškai atskirti variklio nuo pavarų dėžės. Kartais to priežastimi gali tapti šios sankabos bėdos: prastai sureguliuota sankaba, oro burbuliukai hidraulinėse žarnelėse ar išsitampęs sankabos trosas. 
  • Vibracija ar drebėjimas signalizuoja susidėvėjusias dalis, tokias kaip: sankabos plokštelės, guoliai. Dalis reikia keisti naujomis.  

Pagrindiniai sankabos komponentai, ties kuriais gali būti atliekamas sankabos remontas

Sankabos diskas, prispaudimo plokštė, smagratis, išminamas guolis, išminamoji šakutė, pagrindinis cilindras (hidraulinėje sistemoje), darbinis cilindras (hidraulinėje sistemoje), sankabos pedalas.

Sankabos veikimo principas

Kai sankabos pedalas atleistas, prispaudimo plokštė spaudžia sankabos diską prie smagračio, o variklio sukimo momentas perduodamas į pavarų dėžę. Variklis ir transmisija dirba kartu, todėl automobilis gali judėti. 

Kai sankabos pedalas nuspaustas, išminamas guolis per išminamąją šakutę spaudžia prispaudimo plokštę, atlaisvindamas sankabos diską nuo smagračio. Variklis ir pavarų dėžė atsiskiria, o automobilio judėjimas nepriklauso nuo variklio sukimosi. Tai leidžia perjungti bėgius arba sustabdyti automobilį negesinant variklio.